ΤΡΥΦΩΝ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
DEA ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ - ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΗ
Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΓΙΑ ΓΝΩΣΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ FREUD ΩΣ ΜΙΑ ΕΝΟΡΜΗΣΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΜΦΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ «ΕΠΙΣΤΗΜΟΦΙΛΙΑ». ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΙΜΕΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΔΕΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ
ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ = ΜΕΤΑ + ΓΝΩΣΗ = ΑΝΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΟΗΤΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ. ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ
ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ = ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΛΕΙΔΙΑ:
1. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΕ ΟΤΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ
2. ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ: ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
3. ΠΡΟΘΕΣΗ: ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
4. ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΣ: ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ
5. ΑΡΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΟΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
6. ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΕΙ ΙΔΕΕΣ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
7. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΤΗΤΑ: ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ= ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ
1. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ : Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΕ ΟΤΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ
2. ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ
ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ:
1. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ (ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑ)
2. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΤΟ ΠΩΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ)
3. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ
ΚΥΚΛΟΣ = ΤΟ ΤΙ ΞΕΡΕΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ. ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΜΑΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ
ΜΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΤΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ, ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ.
ΑΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ= ΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ= ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΛΙΓΑ, ΒΑΣΙΚΑ, ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ. ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΓΕΦΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΑΥΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΓΝΩΣΗΣ: Η ΕΥΚΑΜΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ: ΤΙ ΞΕΡΩ, ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ, ΤΙ ΕΜΑΘΑ (K-W-L). ΑΡΑ: ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΓΝΩΣΗΣ- ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (ΤΙ ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ)- ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ. ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
BRAINSTORMING – ΕΜΠΛΟΚΗ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ
ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ Μ.Δ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΣΟ ΟΡΟ.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΙΝΗΤΡΩΝ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΕΠΤΟ.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ1ον : ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ= ΤΟΠΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ=ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΟΤΕ, ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ, ΣΥΝΔΕΣΗ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2ον : ΕΚΘΕΣΗ= ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΩΝ, ΣΕΙΡΑ ΑΥΤΩΝ, ΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ, ΕΛΕΓΧΟΣ.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3ον : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΕ ΣΧΗΜΑΤΑ, ΠΙΝΑΚΕΣ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ= ΠΡΩΤΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ= ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.
ΚΕΡΔΟΣ: Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ.
ΝΑ ΜΗ ΣΠΕΥΔΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΑΜΕ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ, ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΘΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΠΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΕΦΥΡΩΣΟΥΝ Ή ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΟΥΝ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ.
ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΊΝΑΙ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ
«Για να μάθεις να παίζεις πιάνο χρειάζεσαι την τεχνική, αλλά για να φτιάξεις μουσική, πρέπει να ξεπεράσεις τη μαθημένη τεχνική και να εμπιστευτείς τις αυθόρμητες κινήσεις σου» Irvin Yalom
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου