Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
v  Μαθησιακές δυσκολίες
·         Μαθητές που εμφανίζουν αδυναμίες σε ευρύ φάσμα γνωστικών δεξιοτήτων
·         Προτείνεται η υποστήριξη τους από Τμήμα Ένταξης
·         Εξετάζονται γραπτώς

v  ΕΙΔΙΚΕΣ δυσκολίες στην μάθηση: Δυσλεξία/ Δυσγραφία/ Δυσαναγνωσία/Δυσαριθμησία
·         Μαθητές με φυσιολογική νοημοσύνη που αντιμετωπίζουν αδυναμίες σε συγκεκριμένες ικανότητες επεξεργασίας του γραπτού λόγου. Συνοπτικά θα περιγράφαμε τις δυσκολίες αυτές ως εξής:
Δυσλεξία: δυσκολία στην αποκωδικοποίηση και ταυτόχρονη κατανόηση του γραπτού λόγου, στην κατάκτηση της ορθογραφίας, στη γραπτή αποτύπωση ιδεών, σύγχυση συμβόλων στα μαθηματικά
Δυσαναγνωσία: δυσκολία στην αποκωδικοποίηση και κατανόηση του γραπτού λόγου
Δυσγραφία: φτωχές γραφοκινητικές δεξιότητες και δυσκολία στην κατάκτηση της ορθογραφίας
Δυσαριθμησία: δυσκολία στην κατανόηση και τέλεση των πράξεων, σύγχυση συμβόλων
·         Εξετάζονται προφορικά

v  Νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα
·         Προτείνεται η υποστήριξη από Τμήμα Ένταξης
·         Εξετάζονται γραπτώς κατά τον  συνήθη τρόπο
·         Επίδειξη κάποιας επιείκειας στην αξιολόγησή τους

v  Σύνθετές γνωστικές, συναισθηματικές, κοινωνικές δυσκολίες
·         Μαθητές που αντιμετωπίζουν πολυεπίπεδες δυσκολίες στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον
·         Εξετάζονται προφορικά σύμφωνά με την υπ’ αριθμ. 11586/Γ6/28-01-2011 Υπ. Απόφαση (ΦΕΚ 262/τΒ΄/17-02-2011)
·         Ο χρόνος ισχύς της γνωμάτευσης αναγράφεται ρητώς

v  Αυτισμός και άλλες διαταραχές ανάπτυξης
·         Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή/ Σύνδρομο Asperger/ Αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας
·         Παιδιά με δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση, τη λειτουργία μέσα σε ομάδα, τη διαχείριση καινούριων και απροσδόκητων καταστάσεων, τη διαχείριση των συναισθημάτων τους (π.χ. δυσανάλογα έντονες αντιδράσεις, εκρήξεις επιθετικότητας ή αυτοτραυματισμού), την κατανόηση της μεταφορικής γλώσσας (π.χ. χιούμορ, σχήματα λόγου) κ.α.
·         Εξετάζονται προφορικά ή γραπτά ανάλογα με την εκτίμηση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
·         Συνήθως  προτείνεται η υποστήριξή τους από Τμήμα Ένταξης ή Παράλληλη Στήριξη

v  Ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλός , αμβλύωψ)
·         Εξετάζονται μόνο προφορικά
·         Η αναπηρία πιστοποιείται από Υγειονομική επιτροπή ή το Κ.Ε.Α.Τ. και είτε προσκομίζεται απευθείας στο σχολείο είτε μέσω του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

v  Ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφός , βαρήκοος)
·         Εξετάζονται μόνο γραπτώς  με δυνατότητα 25% επιπλέον χρόνου
·         Η αναπηρία πιστοποιείται από Υγειονομική επιτροπή ή το Ε.Κ.Κ. και είτε προσκομίζεται απευθείας στο σχολείο είτε μέσω του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

v  Προβλήματα λόγου και ομιλίας
·         Το είδος του προβλήματος προσδιορίζεται από την αξιολόγηση

v  Σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα
·         Αναπηρίες των άνω και/ή κάτω άκρων, σπαστικότητα ή άλλου τύπου παθήσεις προσωρινές ή μόνιμες.
·         Ο τρόπος εξέτασης (προφορικός ή γραπτός) καθορίζεται ανάλογα με την πάθηση. Μαθητές με αναπηρία 67% και άνω στα ΑΝΩ άκρα (προσωρινή ή μόνιμη), εξετάζονται προφορικά.

v  Σοβαρά προβλήματα υγείας
·         Χρόνιες παθήσεις ή άλλες ασθένειες
·         Ο τρόπος εξέτασης προσδιορίζεται κατά περίπτωση (π.χ. οι μαθητές με επιληψία εξετάζονται μόνο γραπτώς)

v  Πολλαπλές αναπηρίες
·         Το είδος της αναπηρίας βεβαιώνεται με ιατρική γνωμάτευση και η εκπαιδευτική υποστήριξη προσδιορίζεται κατά περίπτωση
·         Ο τρόπος εξέτασης (προφορικός ή γραπτός) καθορίζεται ανάλογα με το είδος της αναπηρίας.



ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Ø  Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται κατά τον συνήθη τρόπο, εκτός εάν η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. αναφέρει ρητώς κάτι διαφορετικό.

Ø  Ο χρόνος ισχύς των γνωματεύσεων είναι τρία έτη. Είναι ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων να φροντίσουν για την ανανέωσή τους.


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ

Ø  Σε κάθε Τμήμα Ένταξης φοιτούν τουλάχιστον 3 μαθητές. Ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 12.

Ø  Η φοίτηση σε Τ.Ε. δεν μπορεί να ξεπερνά τις 15 ώρες/ εβδομάδα για κάθε μαθητή.


Ø  Ο/Η εκπαιδευτικός του Τ.Ε. και ο/η εκπαιδευτικός της τάξης είναι απαραίτητο να βρίσκονται σε συνεννόηση και συνεργασία. Το πρόγραμμα του Τ.Ε.  πρέπει να παρακολουθεί το πρόγραμμα της τάξης αλλά και να εξατομικεύεται σύμφωνα με τις ανάγκες, τις ικανότητες και τους ρυθμούς των μαθητών. Για το λόγο αυτό, οι δυο εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή συνεννόηση.

Ø  Στις προαγωγικές/απολυτήριες εξετάσεις, οι μαθητές του Τ.Ε. διαγωνίζονται στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές, τα οποία όμως μπορεί να απλουστεύονται  ώστε να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών αυτών (π.χ. οι εκφωνήσεις να διατυπώνονται απλούστερα, κάποια ερώτηση να μετατρέπεται σε κλειστού τύπου)


Ø  Δεν υπάρχουν όρια στη βαθμολογία  των μαθητών του Τ.Ε. . Ο/Η εκπαιδευτικός πρέπει να αξιολογεί τόσο τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κάθε μαθητής όσο και την προσπάθεια που καταβάλλει και τη συμμετοχή του στις δραστηριότητες του Τ.Ε. .

Ø  Η επίδειξη διακριτικής επιείκειας στην αξιολόγηση των μαθητών του Τ.Ε. συνίσταται ως ένδειξη κατανόησης απέναντι στις αδυναμίες και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτοί, που συχνά είναι πολλές και σύνθετες.
Ø   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου