Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

  Οι μαθητές με αναπηρία  και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 τ. Α΄) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα  με τις δυνατότητές τους.
Ειδικότερα:
α) Εξετάζονται προφορικά  κατόπιν  αίτησής  τους  οι μαθητές που αδυνατούν  να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:
ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό  αναπηρίας  στην όρασή τους  τουλάχιστον  67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
ιι) έχουν κινητική  αναπηρία  τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,
ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
ιν) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη  προσωρινή  βλάβη των άνω άκρων που καθιστά  αδύνατη  τη  χρήση τους για γραφή,
ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά  τη βαθμολόγηση.

Η σχετική αίτηση  υποβάλλεται στο Λύκειό  τους συνοδευόμενη  από τη γνωμάτευση  σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας  υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις ι έως ιν, από την οποία να προκύπτει ότι η επίδοσή τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές  εξετάσεις. Για την περίπτωση  ν απαιτείται γνωμάτευση  από τα οικεία  Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών  Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), που λειτουργούν στις  έδρες  των Νομαρχιακών  Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή από τα πιστοποιημένα  από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα  (ΙΠΔ), στην οποία θα αναγράφεται η ειδική  μαθησιακή  δυσκολία  του μαθητή, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του.
 Όταν υπάρχει διάσταση  απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των  ΚΕΔΔΥ και  ΙΠΔ για  τον  ίδιο  μαθητή, δίδεται το δικαίωμα  προσφυγής  σε πενταμελή  Δευτεροβάθμια  Ειδική  Διαγνωστική  Επιτροπή  Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ), η οποία συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η απόφαση της  δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ είναι οριστική. Στην περίπτωση που υπάρχει διάσταση  απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και των ΙΠΔ για τον ίδιο μαθητή και δεν έχει γίνει προσφυγή στην πενταμελή  Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, υπερισχύει  η γνωμάτευση του  ΚΕΔΔΥ. Σε  περίπτωση προσφυγής στην ΕΔΕΑ η σχετική αίτηση  και η γνωμάτευση υποβάλλεται στο Διευθυντή του οικείου  Λυκείου το αργότερο μέχρι 31 Μαρτίου  εκάστου  έτους.

Πηγή: Νόμος 2544 30/12/09

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου