ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ελληνική
·
Αγάθωνος -
Γεωργοπούλου, Ε.· (Επιμ.)
(1998). Οδηγός για την αναγνώριση και αντιμετώπιση της κακοποίησης και
παραμέλησης του παιδιού. Αθήνα: Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
· Αγαλιώτης, Ι. (2000).· Μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Αιτιολογία, αξιολόγηση,
αντιμετώπιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Αγγελοπούλου-Σακαντάμη, Ν. (2004).· Ειδική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο
Μακεδονίας.
· Αλεξάνδρου, Κ. (αχρονολόγητο).· Οι διαταραχές της ομιλίας σε παιδιά. Αθήνα: Δανιάς.
· Αλβανόπουλος, Γ. (Επιμ) (2004).· Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές: Σύγχρονες
εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Καβάλα: 8η Περιφέρεια Ειδικής Αγωγής.
· Αποστολίδης Χ. Αναστάσιος.(1989).· Η διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης. Βέροια.
· Αρτινοπούλου, Β. (2001).· Βία στο σχολείο (έρευνες και πολιτικές στην Ευρώπη). Αθήνα:
Μεταίχμιο .
· Βασιλάκη, Ε. , Τριλίβα, Σ.· & Μπεζεβέγκης, Η. (2001). Το Στρες, το άγχος
και η αντιμετώπισή τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Βασιλείου, Γ. Ε. (1998).· Τα εκπαιδεύσιμα νοητικά καθυστερημένα παιδιά και έφηβοι. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Βελιώτη – Γεωργοπούλου, Μ.· & Τουντασάκη, Ει. (1997). Μουσεία και άτομα με
ειδικές ανάγκες. Εμπειρίες και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.
· Βερνάδος, Μ.· & Τερζάκη Μ. (2004). Προσεγγίσεις σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης.
Ρέθυμνο: Γραφότυπο.
· Βλάχος, Φ.(1998).· Αριστεροχειρία Μύθοι και Πραγματικότητα. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.
· Βοσνιάδου, Στ. (επιμ). (1992).· Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας. Γλώσσα. Αθήνα:
Gutenberg.
· Βοσνιάδου, Στ. (επιμ). (1992).· Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας. Σκέψη. Αθήνα:
Gutenberg.
· Βοσνιάδου, Στ. (επιμ). (1992).· Κείμενα εξελικτικής ψυχολογίας. Κοινωνική
ανάπτυξη. Αθήνα: Gutenberg.
· Γαβριηλίδου, Ζ. (2003).· Φωνητική συνειδητοποίηση και διόρθωση παιδιών προσχολικής και πρώτης
σχολικής ηλικίας. Αθήνα: Τυπωθήτω.
· Γαλανάκη, Ε. (2003).· Θέματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. Αθήνα: Ατραπός.
· Γενά, Αγγελική. (2002).· Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Αθήνα: ιδιωτική.
· Γλύκας, Μ· & Καλομοίρης, Γ. (2003). Διαταραχές Επικοινωνίας και Λόγου. Πρόληψη,
Έρευνα, Παρέμβαση και Νέες Τεχνολογίες στην Υγεία. Αθήνα: Πανελλήνιος
Σύλλογος Λογοπεδικών.
· Δαβάζογλου, Α. (1999).· Θέματα ειδικής παιδαγωγικής. Χαρισματικά παιδιά στην εκπαίδευση.
Αλεξανδρούπολη.
· Δαραής, Κ. (2002).· Ανάγνωση, Γραφή και άτομα με σύνδρομο Down. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
· Δεμίρογλου, Δ.· & Δεμίρογλου, Π. (1999). Μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες ένταξης
παλιννοστούντων μαθητών από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Μια θεωρητική –
ερευνητική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
· Δήμου, Γ. Η. (1996).· Απόκλιση, στιγματισμός. Αφομοιωτική θεωρητική προσέγγιση των αποκλίσεων
στο σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.
· Δήμου, Δ. Δ. (1982).· Η δυσορθογραφία. Οι κοινωνικές και ψυχολογικές της απόψεις. Αθήνα.
· Δοϊκου – Αυλίδου, Μ. (2002).· Η δυσλεξία. Συναισθηματικοί παράγοντες και
ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Δράκος, Γ. (1999).· Ειδική παιδαγωγική των προβλημάτων λόγου και ομιλίας. Παιδοψυχολογικές
και λογοθεραπευτικές στρατηγικές αποκατάστασης στην προσχολική και σχολική
ηλικία. Αθήνα: Ατραπός.
· Δράκος, Γ. (1999).· Ζητούμενα ζητήματα. Παιδαγωγική διαδικασία και δράση. Αγωγή – Ειδική
αγωγή λόγου και ομιλίας. Ψυχολογία Γλώσσας. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
· Δράκος, Γ. (2002).· Σύγχρονα θέματα της ειδικής παιδαγωγικής. Προβληματισμοί, αναζητήσεις
και προοπτικές. Αθήνα: Ατραπός.
· Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και· Προαγωγής της Υγείας (1989). Παιδί με χρόνιο
πρόβλημα υγείας. Ιατροκοινωνική και εκπαιδευτική φροντίδα. Αθήνα.
· Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και· Προαγωγής της Υγείας & Ελληνική Εταιρεία Πρόληψης
της Κακοποίησης και Παραμέλησης των παιδιών (Επιμ. Τσίτουρα, Σ.) (1990). Φροντίδα
για την οικογένεια. Αθήνα.
· Ελληνική Εταιρεία Ψυχική Υγιεινής και· Νευροψυχιατρικής του Παιδιού. (Επιμ. Καλαντζή –
Αζίζι, Α. & Παρίτσης, Ν.) (1990). Οικογένεια. Ψυχοκοινωνικές –
ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ελληνική Εταιρεία Ψυχικής Υγιεινής και· Νευροψυχιατρικής του Παιδιού (1990). Σεμινάριο
Μαθησιακές Δυσκολίες. Σύγχρονες απόψεις και τάσεις. Αθήνα: Ελληνικά
Γράμματα.
· Ζαφειράτου – Κουλιούμπα, Ε. (1994).· Γνωριμία με την κώφωση. Αθήνα: Έλλην.
· Ζαφειροπούλου, Μ.· & Κλεφτάρας, Γ. (2004). Εφαρμοσμένη κλινική ψυχολογία του παιδιού.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ζάχαρης, Δ. (2003).· Επιθετικότητα και Αγωγή. Αθήνα: Γρηγόρης.
· Ζώνιου – Σιδέρη, Α. (1998).· Οι ανάπηροι και η εκπαίδευσή τους. Μια
ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της ένταξης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ζώνιου – Σιδέρη, Α. (2000).· Ένταξη: Ουτοπία ή πραγματικότητα. Η εκπαιδευτική
και πολιτική διάσταση της ένταξης μαθητών με ειδικές ανάγκες. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Ζώνιου – Σιδέρη, Α. (2000).· Άτομα με ειδικές ανάγκες και η ένταξη τους.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (Επιμ.) (2004).· Σύγχρονες Ενταξιακές Προσεγγίσεις. Πράξη.
Αθήνα: Ελληνκά Γράμματα.
· Ζώνιου-Σιδέρη, Α.· & Σπανδάγου, Η. (Επιμ.) (2004). Εκπαίδευση και Τύφλωση. Σύγχρονες
Τάσεις και Προοπτικές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Θανόπουλος, Θ. (2005).· Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες
και εκπαιδευτικές ανάγκες. Αθήνα: Ατραπός
· Θεοδωρόπουλος, Ε. (1977).· Διδακτική παιδαγωγία ειδικών σχολείων. Αθήνα:
Φελέκης.
· Καϊλα, Μ. (1996).· Η σχολική αποτυχία. Από την «οικογένεια» του σχολείου στο «σχολείο» της
οικογένειας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Καϊλα, Μ., Πολεμικός, Ν.· & Φιλίππου, Γ. (1997). Άτομα με ειδικές ανάγκες. 2 Τόμοι.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Κάκουρος, Ε. (2001). Τ·ο υπερκινητικό παιδί. Οι δυσκολίες του στη μάθηση και στη συμπεριφορά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Κάκουρος, Ε.·& Μανιαδάκη, Κ. (2000). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής –
Υπερκινητικότητα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Καλαντζή, Α.· & Μπεζεβέγκης, Η. (2000). Θέματα επιμόρφωσης ευαισθητοποίησης
στελεχών ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Κάκουρος, Ε.· & Μανιαδάκη, Κ. (2004). Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων.
Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
· Καλαντζή-Αζίζι, Α.· & Ζαφειροπούλου, Μ. (Επιμ.) (2004).Προσαρμογή στο σχολείο.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Καλαντζή – Αζίζι, Α.· & Παρίτσης, Ν.( Επιμ.) (1990). Οικογένεια. Ψυχοκοινωνικές ψυχοθεραπευτικές
προσεγγίσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Καλλιώτης, Π., Καϊσέρογλου, Ν., Κολοβός, Γ.· ,Μπαμπανίκας, Δ. & Ταουλάς, Κ.(2002). Η φύση
και η έκταση της σχολικής επιθετικότητας και ¨κακοποίησης¨ στους μαθητές 8-12
ετών. Αθήνα: Γρηγόρης.
· Καλύβα, Ευφρ. (2005).· Αυτισμός. Εκπαιδευτικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις. Αθήνα:
Παπαζήση.
· Καραπέτσας, Α. Β. (1993).· Η δυσλεξία στο παιδί: Διάγνωση και θεραπεία.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Καραμπάτσος, Α. (2000).· Παράγοντες και Εκτιμήσεις Σχολικής Ετοιμότητας. Αθήνα:Ατραπός.
· Καρπάθιος, Χ. Ε., Μαρά, Μ.· & Δάλλα, Β. (1994). Εγκόλπιο Παθολογίας του
λόγου στο παιδί προσχολικής ηλικίας. Αθήνα: Έλλην.
· Καρτασίδου, Λ. (2004).· Μουσική εκπαίδευση στην ειδική παιδαγωγική. Αθήνα: Τυπωθήτω.
· Κιρμανίδου, Σ. (2003).· Η Ειδική Αγωγή στις Σέρρες. Σέρρες.
· Κόκκινος, Κ. Μ. (2002).· Η επιθετικότητα. Πρακτικά 4ου Ψυχολογικού Συνεδρίου Κύπρου.
Λευκωσία: Styvory Press.
· Κολιάδης, Ε. Α. (1996).· Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Α. Συμπεριφορικές θεωρίες.
Αθήνα.
· Κολιάδης, Ε. Α. (1997).· Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Β. Κοινωνικογνωστικές θεωρίες.
Αθήνα.
· Κολιάδης, Ε. Α. (1997).· Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Γ. Γνωστικές θεωρίες.
Αθήνα.
· Κολιάδης, Ε. Α. (2002).· Γνωστική Ψυχολογία. Δ. Γνωστική Νευροεπιστήμη και Εκπαιδευτική Πράξη.
Αθήνα.
· Κόμπος, Χ. (1992).· Ο θεσμός της ένταξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα δημοτικά σχολεία
και οι υποχρεώσεις της κοινωνίας και του κράτους. Αθήνα: Βιβλία για όλους.
· Κοντογιάννη, Α. (2000).· Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Κουμπιάς, Ε. Λ. (2004).· Ανάγνωση και Προσοχή: Ψυχολογικές διαστάσεις. Αθήνα: Ατραπός.
· Κουράκης, Ι. (1997).· Ανίχνευση στον κόσμο των μαθησιακών διαταραχών. Σκιαγραφώντας το
πορτρέτο μιας περίπτωσης με δυσλεξία. Αθήνα: Έλλην.
· Κρουσταλάκης, Γ. Σ. (2000).· Παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες. Αθήνα.
· Κυπριωτάκης, Α. (1989).· Τα ειδικά παιδιά και η αγωγή τους. Ηράκλειο: Ψυχοτεχνική.
· Κυπριωτάκης, Α. (2000).· Πρακτικά συνεδρίου Ειδικής Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης.
· Κυπριωτάκης, Α. Β. (1997).· Τα αυτιστικά παιδιά και η αγωγή τους.
Ηράκλειο.
· Κωνσταντινίδου – Ζαρκαδούλα, Μ. (1989).· Το πρώτο μου βιβλίο στη νοηματική γλώσσα.
Αθήνα.
· Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1999).· Ψυχολογία κινήτρων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Κωστόπουλος, Γ. Π. (1994).· Μαθαίνω να γράφω και να διαβάζω τη γλώσσα μου.
Προαναγνωστικές και αναγνωστικές ασκήσεις για παιδιά με νοητικές ελλείψεις,
διαταραχές λόγου και ψυχικές ιδιομορφίες. Θεσσαλονίκη.
· Λαμπροπούλου, Β. (Επιμ.) (2001).· Πολιτισμικές και Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Κωφού
Παιδιού. Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών-ΠΤΔΕ Μονάδα Αγωγής Κωφών.
· Λιβανίου, Ε. (2004).· Μαθησιακές Δυσκολίες & Προβλήματα συμπεριφοράς στην κανονική τάξη.
Αθήνα: Κέδρος.
· Λιοδάκης, Δ. (2000).· Εκπαιδευτικά προγράμματα για τυφλούς. Αθήνα: Ατραπός.
· Λεονταρή, Α. (1996).· Αυτοαντίληψη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Λιβέρη Καντερέ, Α. (1995).· Εσύ ξέρεις τι είναι δυσλεξία; Εκδ. Περιβολάκι.
· Λογιάδης, Ν.· & Λογιάδη, Μ. (1985). Λεξικό νοηματικής γλώσσας. Αθήνα.
· Μαδιανός, Μ. (1994).· Η ψυχοκοινωνική αποκατάσταση από το άσυλο στην κοινότητα. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Μακρή – Μπότσαρη, Ε. (2001).· Αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση. Μοντέλα,
ανάπτυξη, λειτουργικός ρόλος και αξιολόγηση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Μαντές, Δ. (αχρονολόγητο).· Παιδιά με ειδικές ανάγκες. Θεσσαλονίκη:
Μπαρμπουνάκης.
· Μαρκαντώνης, Ι. Σ.· & Ρήγα, Α. Β. (1991). Οικογένεια, μητρότητα, αναδοχή:
Διεπιστημονική προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις Μαυρομάτη.
· Μάρκου, Σ. Ν. (1994). Δ·υσλεξία. Αριστεροχειρία, κινητική αδεξιότητα, υπερκινητικότητα. Θεωρία, διάγνωση και αντιμετώπιση με ειδικές
ασκήσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Μαυρομμάτη Δώρα. (1995).· Η κατάρτιση του προγράμματος αντιμετώπισης της Δυσλεξίας. Αθήνα:
Δεσ. Μαυρομμάτη.
· Μαρκαντώνης, Ι. Σ.· & Ρήγα, Α. Β. (1991). Οικογένεια, μητρότητα, αναδοχή:
Διεπιστημονική προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις Μαυρομάτη.
· Μιχελογιάννης, Ι.· & Τζενάκη, Μ. (2000). Μαθησιακές δυσκολίες. Αθήνα: Γρηγόρης.
· Μπαμπλέκου, Ζ. (2003).· Η ανάπτυξη την μνήμης. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
· Μπεζέ, Λ. (1998).· Βία στο σχολείο. Βία του σχολείου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Μονάδα Ειδικής Αγωγής-Μαθησιακών Δυσκολιών Π.Τ.Δ.Ε.· του Α.Π.Θ. (1999). (επιμ. Παντελιάδου Σουζ.) Διδασκαλία
Γλώσσας και Μαθηματικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Θεσσαλονίκη.
· Μπίρτσα, Π. Χρήστου. (1990).· Διδακτικά προγράμματα για παιδιά με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Αθήνα.
· Μπούσιος Ε. Κώστας. (αχρονολόγητο)· Η υπέρβαση της Δυσλεξίας στο σχολείο.
Θεσσαλονίκη: Όμηρος Εκδοτική.
· Μόττη – Στεφανίδη, Φ. (1999).· Αξιολόγηση της νοημοσύνης παιδιών σχολικής ηλικίας
και εφήβων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Μπόλου, Μ.· & Γκούβερης, Β. (1990). Δώστε μου την ευκαιρία. Μικρός οδηγός
με τα πρώτα βήματα στην εκπαίδευση του παιδιού που έχει πρόβλημα όρασης.
Θεσσαλονίκη: Ίδρυμα Προστασίας Τυφλών Βορείου Ελλάδας «Ο Ήλιος».
· Μπόλου, Μ.· & Γκούβερης, Β. (2000). Νέοι ορίζοντες για τα παιδιά με προβλήματα
όρασης. Οδηγός Πρώιμης παρέμβασης. Θεσσαλονίκη.
· Νασιάκου, Μ., Χαντζή, Α.· & Φατούρου, Χ. Μ. (2000). Εισαγωγή στην Ψυχολογία Β΄Τόμος.
Αθήνα : Gutenberg.
· Νέστορος, Ι. Ν. (Επιμ.) (1997).· Η επιθετικότητα στην οικογένεια, στο σχολείο και
στην κοινωνία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Νιτσόπουλος, Μ. (1981).· Ειδικά πνευματικά καθυστερημένα άτομα. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής.
· Νιτσόπουλος, Μ. (1989).· Βοηθήστε το παιδί σας. Μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία: Μέθοδος
αντιμετώπισης. Θεσσαλονίκη.
· Ξανθάκου, Γ. (1998).· Η δημιουργικότητα στο σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ξυλογιαννοπούλου, Γ. (2003).· Ο συμβουλευτικός ρόλος των γονέων. Αθήνα:
Γρηγόρη.
· Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας, Συντονιστική Επιτροπή· Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών, Νομαρχιακή
Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης Αττικής & Οργανισμός Απασχολήσεως Εργατικού
Δυναμικού. Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου για το Κωφό Άτομο. Αθήνα.
· Παντελιάδου, Σ. (2000).· Μαθησιακές Δυσκολίες & Εκπαιδευτική Πράξη. Τι και Γιατί; Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Πετρόπουλος, Ν.· & Παπαστυλιανού, Α. (2001). Μορφές επιθετικότητας, βίας και
διαμαρτυρίας στο σχολείο. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
· Παπαδόπουλος, Π. (2002).· Ο πόνος που γίνεται δύναμη. Αθήνα: Κοχλίας.
· Παπαθεοφίλου, Ρ.,· & Βοσνιάδου, Στ. (1998). Η εγκατάλειψη του σχολείου. Αίτια,
επιπτώσεις, προτάσεις. Αθήνα: Gutenberg.
· Παπαϊωάννου, Σ. Μ. (1990).· Επαγγελματική εκπαίδευση και προσανατολισμός.
Αναφορά σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Αθήνα: Γρηγόρης.
· Παπασπύρου, Χ. (1998).· Κινηματική γλώσσα και καθολική γλωσσική θεωρία. Συγκριτική γενετική
– μετασχηματιστική ερμηνεία κινηματικής γλώσσας και φθογγογλώσσας και δόμηση
ενός συστήματος κινηματικής γραφής. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Παρασκευόπουλος, Ι. Ν. (1971).· Εμπειρίες και απόψεις των θετών γονέων για το
θεσμό της υιοθεσίας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πουρνάρα.
· Παρασκευόπουλος, Ι. Ν. (1979).· Νοητική καθυστέρηση Αθήνα.
· Πιάνος, Κ. Χ. (1989).· Ψυχοκοινωνικές διαταραχές και αντιμετώπισή τους. Ιωάννινα.
· Πολεμικός, Ν., Καίλα, Μ.· & Καλαβάσης, Φ. (2002). Εκπαιδευτική, Οικογενειακή και Πολιτική
Ψυχοπαθολογία. (4 Τόμοι). Αθήνα: Ατραπός.
· Πολυχρονοπούλου, Σ. (2001).· Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και
δυνατότητες. Σύγχρονες τάσεις εκπαίδευσης και ειδικής υποστήριξης. Τόμος
Α'. Αθήνα: Ατραπός.
· Πολυχρονοπούλου, Σ. (2001).· Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και
δυνατότητες. Νοητική υστέρηση: Ψυχολογική, κοινωνιολογική και παιδαγωγική
προσέγγιση. Τόμος Β'. Αθήνα.
· Πόρποδας, Κ. Δ. (1988).· Δυσλεξία: Η ειδική διαταραχή στη μάθηση του γραφτού λόγου. Ψυχολογική
θεώρηση. Αθήνα.
· Πόρποδας, Δ. Κων/νος. (2003).· Η μάθηση και οι δυσκολίες της (Γνωστική
προσέγγιση). Πάτρα: Ιδιωτική.
· Πόρποδας, Δ. Κων/νος. (2003).· Η Ανάγνωση. Πάτρα: Ιδιωτική.
· Πούλου, Μ. (2001).· Πως σκέφτονται αισθάνονται και αποφασίζουν οι δάσκαλοι για τους μαθητές
με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες. Αθήνα: Γρηγόρη.
· Πουρκός, Μ. (1997).· Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές
προσεγγίσεις. Αθήνα: Gutenberg.
· Ρήγα, Α. (2001).· Ψυχοκοινωικές παρεμβάσεις σε οργανισμούς, ομάδες και άτομα. Θεωρία
Έρευνα Εφαρμογές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ρήγα, Α. (2003). Το κουτί της Πανδώρας.· Οικογένεια και η Διαπολιτισμική της ταυτότητα
σήμερα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Ρήγα, Α. (1997).· Καρκίνος: από τη μητέρα στην κόρη, η δυναμική της επανάληψης.
Αθήνα.
· Ρήγα, Α. (1997).· Κοινωνικές αναπαραστάσεις και ψυχοκοινωνική ταυτότητα. Αθήνα.
· Σακκάς, Β. (2002).· Μαθησιακές Δυσκολίες και οικογένεια. Αθήνα: Ατραπός.
· Σούλης, Σ. (1997).· Τα παιδιά με βαριά νοητική καθυστέρηση και ο κόσμος τους. Άτομα με
πολλαπλές αναπηρίες. Αθήνα: Gutenberg.
· Σούλης, Σ. (2000).· Μαθαίνοντας βήμα με βήμα στο σχολείο και στο σπίτι. Διδακτικές
στρατηγικές εκπαίδευσης παιδιών με μέτρια ή βαριά νοητική υστέρηση. Αθήνα:
Τυπωθήτω.
· Σούλης, Σ. (2002).· Παιδαγωγική της ένταξης. Από το σχολείο του διαχωρισμού σε ένα
σχολείο για όλους. Τόμος Α'. Αθήνα: Τυπωθήτω.
· Σπαντιδάκης, Ι. (2004).· Προβλήματα Παραγωγής Γραπτού Λόγου Παιδιών Σχολικής Ηλικίας. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Σπετσιώτης, Ι., Σουγιουλτζόγλου, Μ.· & Αγγελάκος, Α. (1999). Ο ρόλος του
συμβουλευτή δασκάλου για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
· Στάθης, Φ. (2001).· Κοντά στο παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτοέκδοση.
· Σταλίκας, Α., Τριλίβα, Σ.· & Ρούσση, Π. (Επιμ.) (2002). Τα ψυχομετρικά
εργαλεία στην Ελλάδα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Σταμάτης, Σ. (1987).· Οχυρωμένη σιωπή. Γέφυρες επικοινωνίας με το αυτιστικό παιδί. Εικόνα –
αντιμετώπιση – αποκατάσταση. Εκδόσεις Γλάρος.
· Στασινός, Δ. Π. (1985).· Βιβλιογραφία για την ειδική αγωγή. (1924 – 1984). Ιωάννινα.
· Στασινός, Δ. Π. (2001).· Η ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα: Αντιλήψεις, θεσμοί και πρακτικές.
Κράτος και ιδιωτική πρωτοβουλία. (1906-1989). Αθήνα: Gutenberg.
· Στασινός, Δ. Π. (1999).· Μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού και του εφήβου. Η εμπειρία της
Ευρώπης. Αθήνα: Gutenberg.
· Στασινός, Δ. Π. (2001).· Δυσλεξία και σχολείο. Η εμπειρία ενός αιώνα. Αθήνα: Gutenberg.
· Σταύρου, Λ. Σ. (1990).· Ψυχοπαιδαγωγική αποκλινόντων νηπίων, παιδιών, εφήβων. Αθήνα:
Άνθρωπος.
· Σταύρου, Λ. Σ.(2002).· Διδακτική μεθοδολογία στην Ειδική Αγωγή. Αθήνα: Άνθρωπος.
· Συριοπούλου-Δελλή, Χ. Κ. (2003).· Η παιδεία στη μετανεωτερική εποχή: Η περίπτωση της
Ειδικής Αγωγής. Αθήνα: Γρηγόρης.
· Τάφα, Ε. (1997).· Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Τζουριάδου, Μ.· & Μαρκοβίτης, Μ. (1991). Μαθησιακές δυσκολίες. Θεωρία και πράξη.
Θεσσαλονίκη: Προμηθεύς.
· Τζουριάδου, Μ. (1995).· Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια ψυχοπαιδαγωγική
προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Προμηθεύς.
· Τζουριάδου, Μ. (2001).· Πρώιμη παρέμβαση. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Θεσσαλονίκη:
Προμηθεύς.
· Τραυλός Αντώνης. (1998).· Ψυχοκινητική ανάπτυξη. Αθήνα: Σαββάλας.
· Τριλίβα, Σ. & Chimienti, G. (1998). Πρόγραμμα ελέγχου των
συγκρούσεων. Τετράδιο δραστηριοτήτων. «Εγώ» κι «εσύ» γινόμαστε «εμείς».
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Τσιάντης, Γ.·& Ξυπολυτά, Α. Ζ. (2001). Ψυχοσωματικά προβλήματα των παιδιών.
Αθήνα: Καστανιώτης.
· Τσίτουρα, Σ. (Επιμ.) (1990).· Φροντίδα για την οικογένεια. Αθήνα: Ελληνική
Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας & Ελληνική
Εταιρεία Πρόληψης της Κακοποίησης και Παραμέλησης των παιδιών .
· Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων -· Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.(2003) Νοητικές Ικανότητες.
Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Αθήνα: ΟΕΔΒ.
· Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων -· Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.(2003) Προφορικός Λόγος.
Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Αθήνα: ΟΕΔΒ.
· Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων -· Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2000) Συναισθηματική
Οργάνωση. Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας Αθήνα: ΟΕΔΒ.
· Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων:· Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής (1986). Λεξιλόγιο
ορολογίας ειδικής αγωγής (υποθησαυρός ειδικής αγωγής του Ευρωπαικού
συστήματος τεκμηρίωσης και πληροφόρησης για την εκπαίδευση, του συμβουλίου της
Ευρώπης). Αθήνα: ΟΕΔΒ.
· Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων:· Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής. Ισχύουσα νομοθεσία για
την αξιολόγηση μαθητών με ειδικές ανάγκες κατά τις διάφορες εξετάσεις.
Αθήνα: ΟΕΔΒ.
· Φλωράτου Μαρία-Μάρθα. (1994).· Μαθησιακές Δυσκολίες και όχι Τεμπελιά. Αθήνα:
Οδυσσέας.
· Χρηστάκης, Κ. (2001).· Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Εκτίμηση, πρόληψη,
καταγραφή, αντιμετώπιση. Αθήνα: Ατραπός.
· Χρηστάκης, Κ. (2002).· Διδακτική προσέγγιση παιδιών και νέων με μέτριες και σοβαρές δυσκολίες
μάθησης. Αθήνα: Ατραπός.
Μεταφρασμένη
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
· Anstotz, C. (μετ. Αναγνώστου, Ε.) (1994). Βασικές
αρχές της παιδαγωγικής για τα νοητικά καθυστερημένα άτομα. (επιμ. Ζώνιου –
Σιδέρη, Α.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Barondes, S. (1997).· Στοιχεία Μοριακής Νευροβιολογίας και Βιολογικό Υπόστρωμα Ψυχικών
Διαταραχών. Αθήνα: Έλλην.
·
Boethious, B. S., Hallerfors, B., Horne, A. & Tischler, L. (2005) . Εργασία με τους Γονείς. Αθήνα: Καστανιώτη.
·
Brazelton,
T. B.(1996). Τ·α
αναπτυξιακά προβλήματα του βρέφους και του νηπίου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
· Burns, Y. & Gann, P. (1997). Εκπαίδευση ατόμων με
σύνδρομο Ντάουν. Αθήνα: Έλλην.
·
Cohen, D. H., Stern, V. & Balaban, N. (επιμ. Βοσνιάδου, Στ.) (1991). Παρατηρώντας
και καταγράφοντας τη συμπεριφορά των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg.
·
Cole, S.· & Cole, M. (μετ. Σόλμαν, Μ.) (2002). Η
ανάπτυξη των παιδιών (2 τόμοι). Αθήνα: Τυπωθύτω.
·
Cole, S.· & Cole, M. (μετ. Σόλμαν, Μ.) (2002).Η εφηβεία.
Αθήνα: Τυπωθύτω.
·
Corbett, J.
(2004).· Ειδικές
Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Σύγχρονη Εποχή. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο
Μακεδονίας.
·
Cumine, V., Leach, J., Stevenson, G. (2000). Σύνδρομο
ASPERGER. Αθήνα: Ελληνική Εταιρία Προστασίας
Αυτιστικών Ατόμων.
·
Dale, N.
(2000).· Τρόποι
συνεργασίας με οικογένειες παιδιών με ειδικές ανάγκες. Εκδόσεις Ίων.
·
Descoeudres,
A. (μετ. Βασδέκη, Γ. Α.) (1985).· Η αγωγή των καθυστερημένων παιδιών. Οι αρχές της και οι μέθοδοι της
εφαρμογή σε όλα τα παιδιά. Αθήνα: Δίπτυχο.
·
De Vechi, G.
(2000).· Διδάσκοντας
μαζί μαθαίνοντας μαζί. Αθήνα: Σαββάλας
·
Donaldson,
M. (επιμ. Βοσνιάδου, Στ.). (1992).· Η σκέψη των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg.
·
Fijalkow, J.
(Επιμ. Τάνταρος, Σ.) (1997).· Κακοί
αναγνώστες. Γιατί; Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Finnie, N. R. (μετ. Αποστολόπουλος, Τ. Γ.)
(1991). Η αγωγή του σπαστικού παιδιού στο σπίτι. Αθήνα: Παρασκήνιο.
·
Fontana, D.
(1996).· Ο
εκπαιδευτικός στην τάξη. Αθήνα: Σαβάλλας.
·
Fontana, D.
(1996).· Ψυχολογία
για εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Σαβάλλας.
·
Fontana, D.
(1996).· Άγχος
και η αντιμετώπισή του. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
·
Frith, U. (μετ. Καλομοίρης Γ.) (1994). Αυτισμός. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
·
Gordon, Th.
(μετ. Κοντογιώργος, Β.· &
Ορφανίδης, Τ.) (1994). Ο αποτελεσματικός γονέας. Αθήνα: Ευρωσπουδή και
Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα.
·
Gordon, Th.
(1994).· Ο
αποτελεσματικός γονέας. Αθήνα: Ευρωσπουδή και Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα.
·
Grandin, T. & Scariano, M. (μετ. Τσουπαροπούλου, Υ.) (1995). Διάγνωση: Αυτισμός.
Μια αληθινή ιστορία αυτιστικού ατόμου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Gray, S. & White, A.L.(2003). Κοινωνική
Προσαρμογή . Πρακτικός Οδηγός για αυτιστικά παιδιά με σύνδρομο ASPERGER. Αθήνα: Σαββάλας.
·
Happe, F.
(μετ. Στασινός, Δ.) (1998).· Αυτισμός.
Ψυχολογική θεώρηση. Αθήνα: Gutenberg.
·
Herbert, M. (επ. Παρασκευόπουλος, Ι.Ν.) (1993). Ψυχολογικά
προβλήματα παιδικής ηλικίας (2 Τόμοι). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Herbert, M. (μετ. Σκαρβέλη, Ι.) (1997). Ψυχολογική φροντίδα
του παιδιού και της οικογένειάς του. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Herbert, M. (μετ. Μωραΐτη, Γ.) (1998). Χωρισμός και διαζύγιο.
Σειρά: Αντιμετώπιση προβλημάτων παιδιού και εφήβου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Herbert, M.
(1998).· Αντιμετώπιση
προβλημάτων παιδιού και εφήβου: Η κακή συμπεριφορά. Αθήνα: Ελληνικά
Γράμματα.
·
Hodapp, R. M. (2003). Αναπτυξιακές θεωρίες
και αναπηρία. Νοητική καθυστέρηση, αισθητηριακές διαταραχές και κινητική
αναπηρία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
·
Jordan, R.· & Powell, S. (2001). Οι Ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες των παιδιών με αυτισμό. Δεξιότητες μάθησης και σκέψης. Αθήνα:
Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων.
·
Jordan, R. & Powell, S. (2000). Κατανόηση και διδασκαλία των παιδιών με
αυτισμό. Αθήνα: Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων.
·
Josiane, C.
(1997).· Ανύπαντρες
μητέρες.Gutenberg.
·
Loyd, P.
(μετ. Γαλανάκη, Ευ.) (1998).· Γνωστική
και γλωσσική ανάπτυξη. Σειρά Ψυχολογία: Εξελικτική Ψυχολογία 2. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
·
Lewis, C. (μετ. Γαλανάκη, Ευ.) (1998). Πλευρές της
ανθρώπινης ανάπτυξης. Σειρά Ψυχολογία: Εξελικτική Ψυχολογία 5. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
·
Mason, H. & Mc Call (2004). Παιδιά και νέοι με
προβλήματα όρασης: η πρόσβαση στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Mitchell, P.
(2002).· Η
κατανόηση του νου στην παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
·
Molnar, A. & Lindquist, B. (μετ. Καλαντζή – Αζίζι) (1998). Προβλήματα συμπεριφοράς
στο σχολείο. Οικοσυστημική προσέγγιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Nabuzoka, D.
(2004).· Παιδιά
με Μαθησιακές Δυσκολίες. Αθήνα: Σαββάλας .
·
Neuhaus, C.
(Επιμ. Ζαφειροπούλου, Μ.) (1998).· Το υπερκινητικό παιδί και τα προβλήματά του. Γνωσιακή –
συμπεριφοριστική προσέγγιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Peeters, Th. (2000). Αυτισμός. Από τη θεωρητική κατανόηση στην
εκπαιδευτική παρέμβαση. Αθήνα: Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών
Ατόμων.
·
Powell, S. & Jordan, R. (2001). Αυτισμός και Μάθηση. Αθήνα: Ελληνική
Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων.
·
Quill, K. A. (2000). Διδάσκοντας αυτιστικά
παιδιά. Αθήνα: Έλλην.
·
Reddy, P. (μετ. Σπανούδης, Γ.) (1995). Προσοχή και
μαθησιακές δεξιότητες. Σειρά Ψυχολογία: Γνωστική Ψυχολογία 7. Γνωστικές
λειτουργίες.
·
Robert Frank & Kathryn E. Livingston (μετ. Μεταξάς Σ) (2005). Η μυστική ζωή του
δυσλεκτικού παιδιού. Αθήνα: Θυμάρι.
·
Salkind, N.
J. ( 2002).· Θεωρίες
της ανθρώπινης ανάπτυξης. Αθήνα: Πατάκης.
·
Schopler, E.
(1995).· Εγχειρίδιο
Επιβίωσης γονέων. Αθήνα: Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων.
·
Schucan – Kaiser, R., Heiniger, A., Schaffner, A. & Stocker, A. (μετ. Φλεμετάκη, Ε.) (1986). 1010
ασκήσεις και παιχνίδια για άτομα με ειδικές ανάγκες. Θεσσαλονίκη: Salto.
·
Sternberg,
R. J. (μετ. Μεγαλούδη, Φ.) (1999).· Η νοημοσύνη της επιτυχίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Sutton, C.
(2003).· Προβλήματα
συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων. Αθήνα: Σαββάλας
·
The Open University (1985). Η κακοποίηση του παιδιού. Αθήνα:
Κουτσουμπός Π. Α.Ε.
·
Tomlinson, C. A. (2004). Διαφοροποίηση της
εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Αθήνα:Γρηγόρη.
·
Varma, V. P.
(μετ. Καλομοίρης, Γ.) (1997).· Τα
δύσκολα παιδιά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Warren, D. H. (2004). Τύφλωση και Παιδί.
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Winnikott, D. W. (2003). Διαδικασίες Ωρίμανσης
& Διευκολυντικό Περιβάλλον. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
·
Άντλερ, Α.
(1974).· Τα
προβληματικά παιδιά. Αθήνα: Μπουκουμάνης.
·
Γκαλλάν, Α.· & Γκαλλάν, Ζ. (1997). Το παιδί με νοητική
καθυστέρηση και η κοινωνία. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
· Γκουλντ, Πάττι· & Σάλλιβαν, Τζοϋς. (2002). Μια τάξη Νηπιαγωγείου για όλα τα παιδιά. Αθήνα: Πατάκη.
· Γκουλντ, Πάττι· & Σάλλιβαν, Τζοϋς. (2002). Μια τάξη Νηπιαγωγείου για όλα τα παιδιά. Αθήνα: Πατάκη.
·
Ζαν Βαν Ντεν
Μπρουκ.(1995).· Εγχειρίδιο
για παιδιά με δύσκολους γονείς. Αθήνα: Καστανιώτη.
·
Νίλσεν, Μ.· & Παπαδάτου, Δ. (1998). Το πένθος στη ζωή μας.
Αθήνα: Μέριμνα.
·
Ντέιβις, Ρ.
Ντ. (2001).· Το
χάρισμα της δυσλεξίας. Αθήνα: Καστανιώτης.
·
Ντινκμέγιερ,
Ν., Μακκαίη, Γ., Κάρλσον, Τζ.· &
Μπίτι, Ν. (1994). Βασικές αρχές παραδοχής, ενθάρρυνσης, πειθαρχίας και
σχέσεων γονέων εφήβων. Αθήνα: Θυμάρι
·
Ουίλλιαμς,
Ντ. (1993).· Κανείς
στο πουθενά. Η εκπληκτική αυτοβιογραφία ενός αυτιστικού κοριτσιού. Αθήνα:
Αποσπερίτης.
·
Πιαζέ, Ζ.
(1999).· Η γλώσσα
και η σκέψη του παιδιού. Αθήνα: Καστανιώτης.
·
Πιαζέ, Ζ.
(1999).· Η
ψυχολογία της νοημοσύνης. Αθήνα: Καστανιώτης.
·
Ρόθενμπεργκ,
Μ. (1980).· Παιδιά
με πέτρινα μάτια. Αθήνα: Κέδρος.
·
Τζόνσον, Β.·
& Βέρνερ, Ρ. (1983). Οδηγός ανάπτυξης για προβληματικά παιδιά.
Αθήνα: Καστανιώτης.
Πηγή:
http://super.education.googlepages.com/books.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου