Τρίτη 22 Μαΐου 2012

ΜΕΛΕΤΩ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ


ΜΕΛΕΤΩ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
          Εντοπίζω την ύλη πάνω στην οποία θα εξεταστώ.
Αναζητώ την ύλη αυτή, που θα μελετήσω στο βιβλίο, τα φυλλάδια που έδωσε ο / η εκπαιδευτικός, ό,τι σημείωσα πάνω στο βιβλίο και ό,τι σημείωσα στο τετράδιο μου.
Εντοπίζω τις βασικές ιδέες.
Δίνω πλαγιότιτλους στις παραγράφους.
Οργανώνω την ύλη μου σε διαγράμματα, πίνακες, περιλήψεις κ.α.
Μαθαίνω την ύλη μου με διάφορες μνημονικές τεχνικές (αστείες ιστορίες που συνδέονται με το κείμενό μου π.χ. ένα ξανθό τσακάλι με σκουφί: με βοηθά να θυμόμαστε τους ιδρυτές  της φιλικής εταιρίας Ξάνθο, Τσακάλωφ και Σκουφά.  Αρκτικόλεξα κ.α.).
Βεβαιώνομαι ότι κατανοώ την ύλη μου.
Κάνω ερωτήσεις εμπέδωσης της ύλης μου (αυτό μπορεί να γίνει και με συμμαθητή /ρια ώστε ο ένας να θέτει ερωτήσεις στον άλλο.

ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τρώω ένα θρεπτικό και ελαφρύ πρωινό (γάλα, δημητριακά, ψωμί με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα).
Φροντίζω να έχω το χρόνο για μια επανάληψη από τις σημειώσεις μου (περιλήψεις, διαγράμματα, σχήματα, πίνακες κ.α.).
Κάθομαι για λίγα λεπτά σε ένα ήσυχο μέρος και αναπνέω ήρεμα παρακολουθώντας την αναπνοή μου, ώστε να είμαι ήρεμος /η.
Βεβαιώνομαι ότι έχω μαζί μου όλα όσα χρειάζομαι για το μάθημα (γεωμετρικά όργανα, μολύβι, σβήστρα, δεύτερο στυλό, χαρτομάντιλα, νερό).

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΠΡΟΣΕΧΩ
Ώσπου να αρχίσει η εξέταση αδειάζω το μυαλό μου από οποιαδήποτε σκέψη, ηρεμώ και επικεντρώνομαι στην κόλλα που μου δίνεται.
Μόλις πάρω την κόλλα, όπου θα γράψω, στα χέρια μου, γράφω το ονοματεπώνυμό μου και ό,τι άλλο ζητά με κεφαλαία ευανάγνωστα γράμματα.
Διαβάζω προσεχτικά και ήρεμα την εκφώνηση των ασκήσεων.
Βεβαιώνομαι ότι κατάλαβα τι ζητάει η κάθε ερώτηση από εμένα.
Αν έχω κάποια αμφιβολία, ζητώ διευκρινήσεις από τον / την εκπαιδευτικό.
Διαβάζω προσεχτικά από την αρχή της σελίδας, αλλά αν πιστεύω ότι δε γνωρίζω καλά το θέμα, συνεχίζω με τα επόμενα, ώσπου να βρω το θέμα που θεωρώ εύκολο και ξεκινώ από αυτό. Με τον ίδιο τρόπο θα απαντήσω σε όλα τα θέματα.
Αν τις γνωρίζω, επιλέγω να απαντήσω πρώτα στις ερωτήσεις που παίρνουν τις περισσότερες μονάδες.
Ελέγχω τον χρόνο που διαθέτω και πριν αρχίσω να γράφω κάνω την καλύτερη δυνατή κατανομή.
Όταν νιώθω άγχος, αφήνω για λίγο το γραπτό μου και με ίσια την πλάτη παίρνω έως τρεις βαθιές θωρακικές αναπνοές.
Μόλις ολοκληρώσω το γραπτό μου βεβαιώνομαι ότι έχω απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις που είχα υποχρέωση και ελέγχω για τυχών λάθη.
Αν οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής ή επιλογής σωστό-λάθος, διαβάζω ΟΛΕΣ τις πιθανές απαντήσεις πριν επιλέξω τη σωστή, ακόμα και αν η πρώτη μου φανεί σωστή.
Αν υπάρχει κάτι στο χώρο που αποσπά την προσοχή μου (θόρυβος κ.τ.λ.) το αποφεύγω ή ζητώ από τον καθηγητή να με βοηθήσει να το αποφύγω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου