Οφείλει να ενημερωθεί για όλα τα
ζητήματα που σχετίζονται και ορίζουν τη διαταραχή. Τα αναπτυξιακά, τα
μαθησιακά, της συμπεριφοράς και τα συναισθηματικά.
- Να διαχωρίζουν τα δικά τους όνειρα και τις επιθυμίες από τα όνειρα και τις επιθυμίες του παιδιού του.
- Να επαινεί ακόμα και τις μικρές επιτυχίες του παιδιού του.
- Να αξιολογεί την προσπάθεια του παιδιού και όχι το αποτέλεσμα.
- Να μην συγκρίνει το παιδί του με άλλα παιδιά για να το κινητοποιήσει.
- Να βοηθάει το παιδί του να οργανώσει το χώρο και το χρόνο του.
- Να θεωρεί τις δυσκολίες του, τις μεταπτώσεις του και τις απώλειες γνώσεων φυσιολογικές.
- Να απλοποιεί κάποιες διατυπώσεις ώστε να τον βοηθάει στην απόκτηση γνώσεων.
- Να βρίσκεται σε επαφή με το σχολείο για να ενημερώνει και να ενημερώνεται.
- Να μην είναι ούτε υπερπροστατευτικός ούτε όμως και υπεραυστηρός.
- Να τον καθοδηγεί και να τον εντάσσει στα όρια ενός συστήματος.
- Να παρατηρεί όλες τις εκδηλώσεις του παιδιού για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις ικανότητες και τις αδυναμίες του.
- Να αποδεχθεί πως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν προβληματική συμπεριφορά. Μια συμπεριφορά που οφείλεται σε εγγενείς αδυναμίες.
- Να λένε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν και όχι τι δεν πρέπει να κάνουν.
- Να τονίζουν τα δυνατά σημεία του παιδιού και όχι τις αδυναμίες του.
- Να θέτει κανόνες, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια.
- Να γνωρίζει πως η σχέση του με το παιδί μπορεί να περάσει δοκιμασίες
- Να αφιερώνει πολύ χρόνο στο παιδί του έξω από τα μαθήματα.
- Να γνωρίζει πως το παιδί του έχει ανάγκη από αγάπη, ασφάλεια, νέες εμπειρίες, αναγνώριση, ανάληψη ευθυνών, ορίων, αυτοέλεγχο, ένταξη σε ομάδα και υποστήριξη.
- Να γνωρίζει πως οι αμοιβές και οι τιμωρίες για τη συμπεριφορά του παιδιού πρέπει να μπαίνουν άμεσα.
- Να ψάχνει τις καθημερινές ευκαιρίες για επιβράβευση του παιδιού του.
- Μέσα στην οικογένεια να κρατάει ισορροπίες στις θετικές ενισχύσεις ανάμεσα στα αδέρφια.
- Να μάθει να προφυλάσσει το παιδί του από καταστάσεις που μπορεί να εισπράξει αρνητική ενίσχυση, αίσθημα μειονεξίας και απόρριψη.
- Να βοηθούν το παιδί τους στις εργασίες και όχι να τους κάνουν οι ίδιοι τη δουλειά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου