Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Οδηγίες σε γονείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίεs

 Οφείλει να ενημερωθεί για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται και ορίζουν τη διαταραχή. Τα αναπτυξιακά, τα μαθησιακά, της συμπεριφοράς και τα συναισθηματικά.

  •   Να διαχωρίζουν τα δικά τους όνειρα και τις επιθυμίες από τα όνειρα και τις επιθυμίες του παιδιού του.
  •  Να επαινεί ακόμα και τις μικρές επιτυχίες του παιδιού του.
  •  Να αξιολογεί την προσπάθεια του παιδιού και όχι το αποτέλεσμα.
  •  Να μην συγκρίνει το παιδί του με άλλα παιδιά για να το κινητοποιήσει.
  • Να βοηθάει το παιδί του να οργανώσει το χώρο και το χρόνο του.
  •  Να θεωρεί τις δυσκολίες του, τις μεταπτώσεις του και τις απώλειες γνώσεων φυσιολογικές.
  •  Να απλοποιεί κάποιες διατυπώσεις ώστε να τον βοηθάει στην απόκτηση γνώσεων.
  • Να βρίσκεται σε επαφή με το σχολείο για να ενημερώνει και να ενημερώνεται.
  •  Να μην είναι ούτε υπερπροστατευτικός ούτε όμως και υπεραυστηρός.

  • Να  τον  καθοδηγεί  και  να  τον  εντάσσει  στα  όρια  ενός συστήματος.  
  •  Να παρατηρεί όλες τις εκδηλώσεις του παιδιού για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις ικανότητες και τις αδυναμίες του.
  •  Να αποδεχθεί πως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν προβληματική συμπεριφορά. Μια συμπεριφορά που οφείλεται σε εγγενείς αδυναμίες.
  •  Να λένε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν και όχι τι δεν πρέπει να κάνουν.
  •  Να τονίζουν τα δυνατά σημεία του παιδιού και όχι τις αδυναμίες του.
  • Να θέτει κανόνες, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια.
  •  Να γνωρίζει πως η σχέση του με το παιδί μπορεί να περάσει δοκιμασίες
  •  Να αφιερώνει πολύ χρόνο στο παιδί του έξω από τα μαθήματα.
  • Να γνωρίζει πως το παιδί του έχει ανάγκη από αγάπη, ασφάλεια, νέες εμπειρίες, αναγνώριση, ανάληψη ευθυνών, ορίων, αυτοέλεγχο, ένταξη σε ομάδα και υποστήριξη.
  • Να γνωρίζει πως οι αμοιβές και οι τιμωρίες για τη συμπεριφορά του παιδιού πρέπει να μπαίνουν άμεσα.
  •  Να ψάχνει τις καθημερινές ευκαιρίες για επιβράβευση του παιδιού του.
  •  Μέσα στην οικογένεια να κρατάει ισορροπίες στις θετικές ενισχύσεις ανάμεσα στα αδέρφια.

  •  Να μάθει να προφυλάσσει το παιδί του από καταστάσεις που μπορεί να εισπράξει αρνητική ενίσχυση, αίσθημα μειονεξίας και απόρριψη.
  • Να βοηθούν το παιδί τους στις εργασίες και όχι να τους κάνουν οι ίδιοι τη δουλειά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου